.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پایان عصر « مردلابی‌های پارلمان»
باهنر به دنبال پدرخواندگی یا فرار از شکست در اسفند94
آنچه مشخص است باهنر به هر دلیلی، دیگر نقش متفاوتی نسبت به 28 سال گذشته را در انقلاب اسلامی بازی خواهد کرد. قطعا نمایندگان دیگری از هرجناح و با هر سلیقه باید خود را آماده کنند تا جای او را در مجلس بگیرند.
باهنر به دنبال پدرخواندگی یا فرار از شکست در اسفند94

شمال نیوز: مصطفی داننده: قطعا در صفحه بازی اصول گرایان، محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری بازیگر اصلی است. کسی که به واسطه سال‌ها سیاست ورزی در فضای سیاسی کشور، مهره‌ای قابل اعتنا برای جریان اصول گرایی محسوب می‌شود. باهنر اما خود یک زمین بازی وسیع دارد. نایب رئیس مجلس که همکارانش او را مرد« لابی‌های پارلمان» می‌نامند، علاقه دارد زمین خود را بر اساس برگ‌های برنده بچیند. تقریبا در تمام دوران سیاسی محمدرضا باهنر او همیشه سعی کرده است از کارتی استفاده کند که شانس پیروزی دارد. به خاطر همین معنا کناره گیری او از انتخابات مجلس دهم باعث شده است تا همه به این فکر کنند که چرا باهنر از کرسی‌های سبز پارلمان دهم چشم پوشی کرد؟

باهنر درمورد دلایل عدم حضورش می‌گوید: «برخی به مزاح می‌گویند چون نرخ بیکاری بالاست، نمایندگی مجلس هم شغل خوبی است؛ هرچند که موقت است، من هم موقت بودم و ۲۸ سال نمایندگی‌ام به اتمام رسید، بنابراین این شغل نمی‌تواند دائمی باشد. احساس می‌کنم حضور ۲۸ ساله‌ام در مجلس کافی است و در حال حاضر هم خیالم راحت است که اصولگرایان برنده این دوره از انتخابات هستند. من می‌دانستم که اگر عده‌ای متوجه این تصمیم بنده شوند، مرا در رودربایستی قرار می‌دهند، لذا این مسئله را اعلام نکردم؛ البته برخی فکر کردند که من چون رأی نمی‌آورم، ثبت‌نام نکردم، اما باید بگویم که من در مجلس ششم احساس می‌کردم که اگر کاندیدا شویم رأی نمی‌آوریم، اما صحنه را ترک نکردیم.»

دلایلی که باهنر در سطهای بالا مطرح کرده است به نظر می‌رسد چندان موجه نباشد و دلایل کنار رفتن باهنر چیزی به جزء بازنشستگی و خستگی باشد.

به نظر می‌رسد باهنر تصمیم گرفته است یک نقش متفاوت را در زندگی سیاسی خود بازی کند. باهنر زین پس می‌خواهد نقش ریش سفید اصول گرایان را بازی کند نقشی که قبل از این مهدوی کنی، عسگر اولادی و در سال‌های دور تر ناطق نوری بازی می‌کردند. زعامت اصول گرایان نقشی است که باهنر به دنبال اوست و به خاطر همین معنا از نمایندگی مجلس صرف نظر کرد تا به شان بالاتری برسد.

باهنر که سال‌ها مردلابی‌های مجلس بود و بسیاری از تصمیمات سیاسی خانه ملت از فیلتر او عبور می‌کرد، می‌خواهد این نقش را به خارج از مجلس تسری بدهد و تبدیل به یک بازیگر فرا مجلسی شود. او که 28 سال سابقه نمایندگی دارد و بدون تردید باسابقه ترین نماینده مجلس درتاریخ جمهوری اسلامی است، به دنبال بازتعریفی از محمدرضاباهنر در فضای سیاسی کشور است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، به معنای ساده تر به دنبال پدر خواندگی جریان اصول گرایی است. این دلیل می‌تواند دلیل قانع کننده‌ای برای عدم حضور او در انتخابات پارلمان دهم باشد.

در کنار این مسئله اما می‌توان دلایل دیگر را نیز مطرح کرد و آنهم دلیلی است که باهنر خود به آن اشاره کرده است. قطعا باهنر می‌داند که این انتخابات مانند سه دوره گذشته نیست و اصول گرایان مسیر سختی را باید برای رسیدن به کرسی‌های سبز خانه ملت طی کنند و همین معنا باعث می‌شود که باهنر ترس شکست را با خود داشته باشد. شاید نایب رئیس مجلس نهم دوست نداشته باشد بعد از 28 سال نمایندگی، طعم تلخ شکست را بچشد به نظر می‌رسد باهنر با وضعیت رایش در تهران و احتمالا کرمان تصمیم گرفته است که عطای حضور در پارلمان را به لقایش ببخشد.

آنچه مشخص است باهنر به هر دلیلی، دیگر نقش متفاوتی نسبت به 28 سال گذشته را در انقلاب اسلامی بازی خواهد کرد. قطعا نمایندگان دیگری از هرجناح و با هر سلیقه باید خود را آماده کنند تا جای او را در مجلس بگیرند. درمجلس دهم راهروهای پارلمان دیگر شاهد لابی‌گری‌های باهنر برای تصویب، رد، استیضاح یا عدم استیضاح نیستند. پارلمان دهم را می‌شود پایان عصر مرد لابی‌ها نامید.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.094 seconds.